امروز پنج شنبه, 01 آذر 1397 - Thu 11 22 2018

منو

توسعه راه های کشور مشکل جدی اعتباری دارد

  • نوشته شده توسط خبرنگار
  • دسته: رسانه
  • بازدید: 35

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغی که امسال برای نگهداری راه های موجود کشور تخصیص داده شده 5 هزار و پانصد میلیارد تومان است که این پول صرفا برای نگهداری وضع موجود است، یعنی پولی برای توسعه راه ها نداریم.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره وضعیت جاده ها و رقم بالای تصادفات در کشور افزود: ما در سال های قبل نزدیک به 20 هزار نفر کشته در جاده ها داشته یم که این رقم را اکنون به 16 هزار نفر رسانده ایم، اما با این وضعیت دوباره سیر صعودی پیدا کرده و احتمالا در سال های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: دلیل آن این است که تعداد خودروها در حال افزایش است و متناسب با افزایش خودروها و جمعیت کشور جاده ها را نتوانستیم توسعه دهیم.

#رییس_کمیسیون_عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 3 هزار نقطه حادثه خیر داریم،گفت: با اعتبارات موجود جوابگوی برطرف کردن آنها نیستیم.

رضایی با یادآوری این مطلب که بالای 200 هزار کیلومتر جاده داریم، سهم کم شبکه ریلی در حمل و نقل را از دیگر عوامل تصادفات جاده ای عنوان کرد و گفت: امروز قسمت عمده ای از جابجایی بار از جاده ها صورت می گیرد، سهم شبکه ریلی هم یازده درصد است در حالی که باید سهم ریلی 50 درصد باشد.
وی افزود: وقتی این میزان بار در جاده جا به جا شود، هم جاده مستهلک می شود و هم تصادفات افزایش پیدا می کند و هر روز شاهد سوانح مختلف جاده ای هستیم.

رضایی ادامه داد: البته برای بحث کنترل جاده ها و کاهش آمار باید هماهنگی بین دستگاهی مانند هلال احمر، پلیس راه ، وزارت صنعت و راه و شهرسازی صورت بگیرد.

رییس #کمیسیون_عمران مجلس تاکید کرد:با این وضعیت اعتبارات، نقاط حادثه خیر و کیفیت پایین خودروها احتمالا در سال آینده افزایش تصادفات را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه عملکرد وزارت راه و شهرسازی را نسبت به بودجه ای که به آن تخصیص داده شده مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل متناسب با پولی که به حوزه راه و شهرسازی داده شده، خوب کار کرده اما نیاز کشور بیشتر است.

این نماینده مردم در #مجلس_دهم با بیان اینکه باید خیلی از پروژه های حمل و نقل به بخش خصوصی داده شود، گفت: خیلی ازبزرگراه ها و آزاد راه ها و فرودگاه های ما قابلیت این که به بخش خصوصی داده شود را دارند، اما انگیزه جدی برای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی وجود ندارد.